Komentáře


Přidat nový komentář:
Vaše jméno:
Váš e-mail:
Antispam ověření:
Dnes je který den v týdnu ? (např. pondělí)
Nadpis komentáře:
Komentář:
 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

Napájení navazujících kolejí, (Kupeček, 08.02.2012 10:15) celé vlákno | reagovat
Přeji Vám příjemný den mám následující dotaz:

Hodlám si koupit výhybky TILLIG EW2, které mají kovovou srdcovku tj. mění se její polarita podle polohy výhybky. Jak budou napájeny navazující koleje, když tato výhybka nemá kolejové spojky. Měl jsem staré výhybky TT- Berliner Bahn, kde srdcovka byla kovová, ale od navazujících byla oddělena vzduchovou mezerou (tj. navazující kolejnice nepřiléhaly k srdcovce, a za srdcovkou byly kolejnice spojeny na své straně tj. pravá přímá s pravou opornicí (kolejnicí odbočující vpravou) a stejně tak na levé straně. Provoz na těchto výhybkách byl zcela spolehlivý i pro krátké lokomotivy, přitom nevznikaly žádná složitá zapojení výhybek jako dnes u kovových srdcovek (jako když výrobce zřejmě zapomněl, že tyto výhybky dělal již před 30 lety).

Re: Napájení navazujících kolejí, (Martin Valter, 09.02.2012 18:36) celé vlákno | reagovat
ono to není zase tak složité
na výjezdy z výhybky se dávají izolované spojky, na srdcovce je zespoda vyvývod k připájení k připájení kablíku, určitě to funguje stejně dobře jako staré výhybky

Re: Re: Napájení navazujících kolejí, (Standa, 11.05.2012 16:13) celé vlákno | reagovat
Vývod k připojení kablíku tam je, ale k čemu připojit ten kablík :-) On totiž musí střídat polaritu. Jednou v něm bude proud z levé kolejnice a jindy z pravé. Takže ten kablík musí být připojen k nějakému přepínači, který podle polohy výhybky mění polaritu. Což lze zřejmě jen v součinnosti s motorickými přestavníky, které mají takovéto vychytávky. Vzhledem k jejich ceně a spolehlivosti nad tím raději mávnu rukou a jdu do sice také nekvalitních, ale aspoň levnějších a jednodušších EW1. Nejlepší by bylo, kdyby Tillig konečně postavil výhybky podle vzoru ze 70tých let. Tedy kovová srdcovka, ale sama mění polaritu podle toho, jak je vyhybka přestavěna. Mimo to, že nebyly profilové, ale plechové, nechápu, co na nich bylo špatného. Sloužily spolehlivě dlouhé roky, dokud úplně nezoxidovaly. Také dříve vyráběné ruční mechanické přestavníky byly super, ty dnešní montované vedle výhybky jsou příšerné. Kdybych vědě, že EW 1 jsou tak nedokonalé a od EW 2 drahé s (přestavníky), stavěl bych do profilových kolejí plechové výhybky BTTB.