Forexovo

Takové malé domácí H0 kolejiště, cca 15m2.

Úvod

Po 17 letech jsem se vrátil k modelové železnici. Od TT jsem přešel na H0 a kromě měřítka mi to vyrostlo i do rozměrů. Kolejiště stavím na dřevěné rámové konstrukci, "potažené 8mm dřevotřískou a 3cm extrudovaným Styrodurem CS3035. Základní rozměr, které kolejiště zabírá je 8 segmentů o rozměrech 1,5m x 0,5m, 1 segment 2m x 1 m , koncový 1,75m x 1,2m a 2 malé trojúhelníkové rohové 0,4m x 0,4m . Původně jsem to chtěl stavět jako moduly,ale nakonec to je celé napevno, takže jsem zvědav, co se stane,až mě někdy chytne myšlenka stěhování. Místnost jsem upravil s minerálním kazetovám stropem s osazenými zářivkovými svítidly v kombinaci s nouzovým komorním osvětlením v podobě zapuštěných "bodovek", důvod kazet je jednoduchý, nemusím nad tím malovat, umožnilo to zapustit svítidla a výměna do budoucna snadná.

Motivem kolejiště je hlavní jednokolejná trať s větší stanici s depem, cca 6 dopravních kolejí, 2 manipulační a jedna kusá s nástupištěm pro končící lokálku, která z této stanice bude odbočovat. Dále zde bude vlečka do nedalekého areálu ZZN. Na hlavní trati se bude nacházet mezilehlá výhybna (2 koleje) a dvě odbočky, které budou spojením pravděpodobně přes tunel tvořit vratnou smyčku. Na trati jsou plánované dvě zastávky.

Z hlavní stanice bude odbočovat vedlejší trať. Po projetí tunelem se dostaneme do oblasti s melihlehlou 2 kolejnou výhybnou, která je zde z důvodu vlečky, pro plánované uhelné sklady. Zda zde bude i zastávka, je zatím v řešení, neboť odsud do koncové stanice už zbýva jen skalní průsmyk a trať se v něm postupně stačí doprava, projede pod 2 viadukty (polopodjezd/ polotunel) , postaveno z opěrných zdí fy Noch, přejede přes přejezd a vjede do koncové stanice, kde kromě jednomístné výtopny bude kolej se skladíštěm a vlečka do cementárny.

Pro ilustraci vzd mezi výhybnou pro vlečku a koncovou stanicí je zhruba 2,5m. To je důvod zda to neudělat jen jako vlečku na širé trati, podobně to bylo mezi Hostivicí a Ruzyní na trati 120), abych neměl zastávku na každé "mezi".

Stavba byla zahájena koncem dubna 2013.

 

Pokračování

Tak mám skoro hotový první ostrůvek krajiny. Místo kam se bohužel vlivem dispozice v budoucnu budu blbě dostávat, vlastně skoro se nedostanu:)
Narazil jsem na jednu věc a docela rád bych věděl zkušenost i od jiných. Použil jsem na přechod mezi stěrkovým lože a foliáží patinátor hlína od Agamy a když jsem to zkušebně zakápnul řídkým balfixem anebo zasatříknul fixačním sprejem od Noch, v obou připadech byl výsledek neuspokojivý, změnilo to barvu a nebo to uplně zaniklo. Tak jsem to nakonec nechal nasucho a udělal zkušební přesátí vysavačem, zatím to drží spolehlivě, žadné újmy na vzhledu jsem nezaznamenal. ale nevím, jak to bude z dlouhodobého hlediska? Máte někdo zkušenost?

 

 

Přejezd - závoryJan Mazůrek
Dobrý den, chtěl bych se zeptat k těm závorám - viz. foto. Závory máte...
Re: roztečeJiroch
Kdysi v minulosti se navrhovalo nahradit dráty na telegrafních sloupech...
Re: Re: Re: roztečeVáclav Kolka
Tak pokud neco zjistis, tak dej vedet,treba prehodnotim svuj postoj k...
Re: Re: roztečeRenda
Díky Václave, ta moje otázka tobě byl omyl,prostě špatnej klik.Doufám,...
Re: roztečeVáclav Kolka
NEvim,jak tato vec souvisi s mym kolejsitem,ale uprimne telegrafni...
roztečeRenda
Ahoj mašinkáři, právě jsem se rozhodl odbočit od štěrkování na jinou...
Re: KolejivoVáclav Kolka
kompletne Peco..flexi koleje, z nich delam rovne useky, na oblouky...
KolejivoMartin
Jake pouzivate kolejivo ? Dekuji za odpoved.
Celkem 12 komentářů, poslední 02.05.2016 08:26 Komentovat